NOVINKY
Vnútri karburátora sa mieša palivo so vzduchom. Pomer palivo / vzduch je nastaviteľný. Správne nastavenie je zásadne dôležité pre dosiahnutie maximálneho výkonu píly. Základné podmienky pre správne nastavenie karburátora motorové píly: palivo natural 95 (nie starší ako 14 dní) v správnom pomere s kvalitným 2T olejom odporúčaným výrobcom, čistý vzduchový filter, dobre nastavené rezné ústrojenstvo - detailne popísané v jednom z našich predošlých článku a zahriaty motor na pracovnú teplotu.
Karburátor má tri nastavovacie skrutky:
L = tryska nízkych otáčok
H = tryska vysokých otáčok
T = Skrutka na nastavenie voľnobežných otáčok
Trysky L a H sa používajú pre nastavenie zmesi vzduchu a paliva vnútri karburátora. Pri otáčaní skrutiek v smere hodinových ručičiek sa zmes vzduchu a paliva ochudobňuje. Otáčaním skrutiek proti smeru hodinových ručičiek dosiahneme bohatšie zmesi. Chudobnejšie zmes zvyšuje otáčky motora a bohatšie zmes naopak otáčky znižuje. Skrutkou T sa nastavujú voľnobežné otáčky (škrtiacej klapky). V smere hodinových ručičiek sa voľnobežné otáčky zvyšujú, proti smeru sa znižujú.
Vlastné nastavenia vykonáme nasledovne: nastavíme karburátor do základného nastavenia opatrným zaskrutkovaním trysiek L a H až na doraz (nikdy nedoťahujeme príliš vysokým tlakom, hrozí poškodenie sediel v karburátora! - karburátor už nepôjde nikdy nastaviť) a vytočíme obe trysky o jednu otáčku (nie je vždy podmienkou , môže sa líšiť u rôznych modelov, presnejšie si zistite z vášho návodu od motorovej píly).
Najskôr otáčame na obe strany tryskou L zo základného nastavenia kým nedocielime správnej akcelerácie a správneho voľnobehu (doladíme voľnobeh pomocou skrutky T, keďže sa touto tryskou nastavuje bohatosť a ochudobnenie zmesi a mení sa tým voľnobežné otáčky). Tryskou H sa nastavujú maximálne otáčky, pri správnom nastavení by mala motorová píla pri plnom plyne štyroch taktovať, pri bohatej zmesi bude píla fajčiť a čoskoro štyroch taktovať. Tryska H by sa nikdy nemala zakrútiť o viac ako ¾ otáčky zo základného nastavenia, hrozí zadretiu píly! Nakoniec vyskúšame akceleráciu, voľnobeh a výkon. V prípade pomalej akcelerácia otočíme trysku L o cca 1/8 otáčky proti smeru hodinových ručičiek. Správne nastavenie karburátora motorovej píly môžeme laicky kontrolovať podľa stavu zapaľovacej elektródy na sviečke, pri správnom nastavení by mala mať ľahko pieskovú farbu.
V prípade, že si stále nie ste istí ako nastaviť karburátor, radšej prenechajte túto operáciu odbornému servisu, ktorý disponuje aj profesionálnym meracím prístrojom na otáčky. V tomto prípade sa nevypláca moc šetriť! Všetky informácie uvedené v tomto článku sú iba informatívneho charakteru, úkony spojené s týmto návodom robíte na vlastné riziko!
V prípade poškodenia vášho karburátora pozrite na našu ponuku nových karburátorov.
Ak vám tento článok pomohol, budeme radi, keď ho zdieľaním odporučíte svojim priateľom.